esmaspäev, 3. juuli 2023

Selgus saabus õhtul

 ...

Hommikupoolikul võtsin vastu kõne, mis kaasa telefonile tuli. Numbrit näitas, nime mitte, järelikult... ei ole oma. 

+372 jättis mulje, et siiski kohalik kodumaine helistaja.

Üllatus-üllatus, tegu oli ingliskeelse automaatkõnega. Ma ka, olin nagu automaat, täiesti automaatselt vajutasin kõne kinni. Tollele polnud mõtet seletama hakatagi, et minuga palun rääkida eesti keeles... nagu mingi x aega tagasi ühele venekeelsele helistajale tema palve peale ütlesin. Et kui mina teile helistan, siis ma võin vene keeles küll rääkida, aga kui teie mulle helistate, siis palun eesti keeles. Nii palju ma ikka siis vene keeles talle ütlesin. Igatahes sellega see lugu lõppes.

Täna jäi natuke painama, et mis see nüüd oli. Igaks juhuks tunnistasin kaasale üles, et olen ta suhtlusesse ja eraellu sekkunud. 

Tunnike hiljem helises minu telefon. Sama seis, numbrit näitab, nime mitte. Number polnud sama, mis eelmise kõne tegijal, aga kõne sarnasus oli ilmselge. Minu poolt automaadile vastuseks automaatne kõnekatkestus, ma isegi enne ei mõelnud, et mis peaks ja kas peaks.




Õhtul, kella 8 ajal uudiseid kuulates, sain selguse. Eesti politsei hoiatas, et viimastel päevadel tehakse politsei nimel ingliskeelseid automaatkõnesid, kus räägitakse probleemidest ID-kaardiga, suunatakse vajutama nupule 1, siis helistatakse tagasi ja küsitakse pin koodi või midagi muud olulist.

Nii lihtne see ongi.

...

5 kommentaari:

777 ütles ...

Jah, kuna petukõnesid on palju, siis ei peaks tundmatule numbrile üldse mitte vastama. Pätid mõtlevad järjest uusi petuskeeme välja.
Soomes on hea, on olemas fonecta finder, trükid numbri sisse ja saad vastuse, kes sulle helistas. Isegi see mainitakse ära, kui tegemist kahtlase numbriga, mille kohta on palju päringuid tehtud.
Ei tea, millal Eesti nii kaugele jõuab? E- riik?

TT ütles ...

Ma ei vasta kunagi tundmatule numbrile. Kui kellelgi tõesti vaja kontakti saatku sms, siis otsustan kas väärt vastata või mitte.

tegelinski ütles ...

Pean endale ka selle kombe sisse harjutama!
Aga mul ju see autopiloot peal, et nii kui heliseb, nii vajutan nupule!
Nüüd viimasel ajal siiski kontrollin, kas Eesti number.
Pole midagi, inimene õpib, kuni elab! Peaasi, et läbi koledate kogemuste ei peaks õppima....

Emmeliina ütles ...

ma ei vasta ka tundmatutele Eesti numbritele. Olen sellega segadust tekitanud, aga alati on võimalus sõnum saata.

tegelinski ütles ...

Jep. Aga ma tean ka, et mõni oluline kõne on jäänud just sellepärast saamata, et tundmatut Eesti numbrit vastu ei võetud...