neljapäev, 28. oktoober 2021

Kas kallis või odav

 ...


26.10.2021


Tõesõna, ma pole seni ajani aru saanud, kas minu elektrihind on kallis või odav. On nagu on, arve tuleb, mina maksan. Seal on kirjas kõiksugused numbrid, mis mind ei kõneta. Aga viimaselt arvelt (september 2021) loen, et 196,139 kWh eest küsitakse mult 46 eurot ja 87 senti. See tundus korraga nagu palju. Natukene korrutamist ja jagamist, tulemuseks sai 23,89 senti/kWh.... koos aktsiisi, taastuvenergia tasu ja käibemaksuga. Kogu kupatus.

Ühtegi uut lepingut ma pole teinud, seega kujutan ette, et mul on see esialgne Eesti Energia leping, mis oleks nagu kogu aeg kallim maksta olnud kui kõigil teistel, kes odavat elektrit on osanud leida ja kasutada. Samas, kui loogiliselt mõelda... kallim on ju kvaliteetsem ;) 

Aga võtan nüüd juulikuu arve. Kasutatud elektrit 144,034 kW/h ja nõutud summa 26 eurot ja 82 senti. Jälle pisut numbritega jagamist ja tulemuseks on 18,62 senti/kWh.

Nii ma siin pean aru ja aru ma ei saa. Selle aasta veebruaris tuli ühe kWh hinnaks 15,67 senti, arve 46,38 eurot on umbes-täpselt sama suur, kui septembri eest, aga kasutatud elektrit oli veebruaris märkimisväärselt rohkem - 299,9 kW. 

Ega ma ei arva, et keegi mulle vastata oskab, aga küsimus on täitsa olemas. Et mis leping see mul siis ikka on, mille alusel elektrit ostan ja maksan. Kahtlustan, et mul pole lepingus ka seda sees, et öine odavam oleks. 

Viimane aeg on end vist kuhugi kanti liigutama hakata, et mingisugusedki kasulikumad lepped sõlmida.

Või siis elektrit kokku hoida.

...

Kommentaare ei ole: