esmaspäev, 26. juuni 2023

Pikk Jaan

 ...

Sel aastal on Jaanil parasjagu pikkust. Oli jaanilaupäev, oli jaanipäev, oli jaanijärgne vaba päev. Punkti pani tänane meedia oma Jaani jutuga. 


Pidusse jõudsime õigeaegselt, liha oli küps ja rahvas juba kogunes.

Lõke ja rahvuslikud mängud olid hiljem.


23.06.2023


Jaanitulel Pärnumaal.


Ja et jaaniaeg pikk juhtus olema, oli ka verd, higi ja pisaraid.

Kõigepealt oli veri.

Nägi välja kui jaanilõke, vähemasti nii ma endale sisendasin, kui jaanilaupäeval jaanirallil käisime 



Putukad, tundub mulle, on sel aastal eriti lopsakad ja verejanulised. Ja suuremahulised.


Öösel, kui kodu poole sõitsime, vaatasin kuud ja mõtlesin, et fikseerin hetke, mil pimedaks läheb. Aga ma ei näinudki õiget momenti: kui koju jõudsime, hakkas pigem valgeks minema.

Jaanipäeval läks õnneks. Ilm oli sobiv, tuulutas sääsed kaugemale, ainult need va kirjud kurjad kärbsed käisid näksimas. Aga eks me alustasime söömise ja joomisega natuke varem ka. Enne tegime kaaslasega aiatöid, nii et higi, seda oli küll. 

Verd ega pisaraid oluliselt ei olnud. Üks haav varbas pressis mõned tilgad verd välja, aga mitte pisaraid.

See oli siis teine päev.

Kolmas päev oli jaanijärgne. Loomulikult päev mittemidagi tegemiseks... kui juba pühapäev. Õhtul käisin kõndimas. Päevast midagi olulist ei suuda meenutada, küll aga omanäoline tuulevaikne õhtu. Oli udune ja niiske, ja massiliselt sääski ning pisemat sorti kärbseid. Kogu seltskond ühtviisi verejanulised.

Tänastes Libauudistes Sääsekaitseselts tänas vereannetajaid. Nimetatud suurtes kogustes oli ilmselgelt ka minu panus. Aga ausõna, see ei olnud vabatahtlik annetus.

Erinevalt eelmisest nädalast, kui täiesti vabatahtlikult lasin perearstil oma kadunud veeni otsida. Mis teisel katsel õnnestus.

Täna sain vastuse. D-vitamiini on oluliselt vähe, aga kolesterooli seevastu piisavalt palju, et võin kasvõi jagada. 6,6... misiganes ühikut. Ei tea, kas ma peaks muretsema?

Aga kui nüüd teema juurde tagasi tulla, siis pühapäev oleks nagu pidanud selle aasta pikale Jaanile punkti panema.

Priske punkt tegelikult on selgesti näha...


26.06.2023


Aga looda sa!

Et kui juba jaanid, siis jaanid lõpuni!

Ajakirjandusel õnnestus täna üks Jaan hammaste vahele saada. 

Et kui juba veri ja higi, siis olgu pisarad ka. 

Ja kui juba närimiseks võimalus pakutakse, siis närijaid jagub.

Seda ma eile õhtul omal nahal tundsin, kui need va sääsed ründasid. Aga ma pidasin vastu!

Küll Jaan ka vastu peab.

...

10 kommentaari:

HelveL ütles ...

Jajaa, kummaline see maailmakord: mehed omavahel abielluda võivad, naised omavahel võivad ka abielluda, seaduslik kõik ja puha. Aga jah, teatud tegelased nö abielu rikkuda ei või, kohe järgneb karm karistus, töölt eemaldamine ja häbiposti riputamine.
Mitte, et ma heaks seda kiidaks, kuid igaühel oma isiklik elu ja see võiks jääda ikka inimese enda kanda.

tegelinski ütles ...

Nii on.
Ajalugu kordub. Aegu tagasi, mingil nõukaajal siis, kutsus partei oma "eksinud" liikmed juhatuse koosolekule abielu rikkumistest (äkki ka lahutamisessoovist?) aru andma, siis seal noomiti ja viibutati näppu. Ja anti aega end parandada.
...
Või ei kordu... ajalugu siis.
Eilsetes Libauudistes Rohke Debelakk pillas veel paar kildu, mis muigama panid.
Näiteks et varsti võetakse vastu seadus, mis keelab mehe ja naise vahelised abielud,
sest nende püsimajäämise võimalus aasta-aastalt kahaneb ja nad kaotavad oma mõtte.

Emmeliina ütles ...

Libauudised olid head, muu inetu. meelde tuli saade Viilmast, kui ta Pilleritega meeldivalt aega veetis ja seega ennast tolerantseks tituleeris.

Mmm, mulle kirjutas proua perearst samasuguse kolesteroolinäiduga tabletikesed, mis tegid enesetunde kevade teisel poolel väga kehvaks ja uniseks. Peitsin need koju sahtlipõhja ja juurde ei ostnud. Augustis pidin arstile tagasi minema. Aga ma siis saan. vaatamata päikesle manustan iga päev D vitamiini tabletikese. Seni pole kurja teinud.

kertu ütles ...

Mul ka 6,6. Aga mul see kõrge juba ikka vähemalt viimased 5 aastat. Nüüd ikkagi hakkasin tablette krõbistama, ikkagi alaealised lapsed veel.
Peale ravimi võtma hakkamist ma enesetundes mingeid muutusi ei tähelda. Ei suuremat väsimust. Ega ka unisust. Kui juba, siis pigem oleks justkui parem enesetunne, kuid see on ilmselgelt platsebo, sest kõrgenenud kolesterooliga väidetavalt mingeid kaebusi nii ehk naa enesetundes ei kaasne.

tervitustega, kellakagu

konn, lendav konn ütles ...

Jaan oli sel aastal tõesti pikk ja seiklusi täis:)
Mu tuttav meedik rääkis juba mitu aastat tagasi, et kolesterooli näit alla seitsme ei vaja mingit tablettravi. Muuda veidi toitumisharjumusi, ehk napib ka füüsilist koormust ja kui näit tsipa väheneb või vähemalt enam ei kasva, ongi kõik korras:) Mul selle teemaga muret pole - arst alati imestab, et ilma ravita kolesterool nii madal on.

tegelinski ütles ...

Mu näit oli aasta tagasi 5,5. Nii et tasapisi kerkib.
Kuna olen suht vilets tabletivõtja (aga kui peab, siis peab), proovin esialgu muude vahenditega. Söön näiteks korralikult... st korralikumalt.
Aga kui tablettidest rääkida, siis pidid veel mingid punase riisi tabletid olema. Teen taustauuringut, ehk katsetan ka.
D vitamiini peale pean vist ka raha raiskama, mul on kapis küll üks kalamaksaõli, aga see kurinahk tõstab söögiisu ja kaalu ;)

tegelinski ütles ...

Kuidas ma Jani ära unustasin!
Kui jaanipäev, siis Jan ju ka! Mis teeb jaaniaja veel pikemaks.
https://vikerraadio.err.ee/1037976/paevakommentaar

TT ütles ...

Teie kommide peale vaaatsin oma hiljutist vereanalüüsi, seal oma 5-6 erineva kolesterooli näitu mis jäävad 1.5 - 4.5 vahemikku aga labor ikka hoiatab, et liiga suur ja südamehaiguse risk??? No ma ei tea, eriti ei põe, joosta veel jaksan ja enesetunne liiga hea, arstirohtusid pole pidevalt kunagi tarbinud :D

tegelinski ütles ...

Neid jah mitu numbrit.
Hea kolesterool ja halb kolesterool ja kokku.
Hea on mul 1,4. Ja see ok. Peaks olema rohkem kui 1,2.
Halb kolesterool mul 5,1 ja see pole ok, peaks olema vist alla 3,8.
Kuidas kokku 6,6 tuli, ju see mingi ümmardamisega ehk.
Aga kuna ma olen see, kes meditsiinist suurt midagi ei tea, siis peaks perearstiga konsulteerima, kas ma andmeid õigesti lugesin.
Igatahes mind ta ei teavitanud, et rohtu pean võtma hakkama, ainult hoiatas, et kõrge.
Ma jätsin jäätise söömise maha ;) Eks näis, mis kasu sellest on!
Seda ma ka ei tea, kas naistel ja meestel mingi lubatud näitusel vahet on.

tegelinski ütles ...

No näitus võiks muidugi näidud olla, aga selles küll vahet pole, kui kirjavead sees :P