pühapäev, 13. november 2022

Sünge ajalugu

...


Ma jälle vana ajakirjanduse lainel. Otsisin üht, aga leidsin hoopis teist.

Et kohanimi tuttav, hakkasin rohkem lugema.

Minu lapsepõlve järv ka loosse segatud! 




 24. september 1926 "Järva Teataja"



Järve kohta ütles artikkel, et tähendatud järv on võrdlemisi suur, soiste kallaste ja väga sügava muda põhjaga ning asub A valla piiri lähedal metsa sees.

Minu lapsepõlve muinasmaa. 





Mäletan lapsepõlvest juttu hobusest, kes järveserva soisel kaldal läbi vajus ja peaaegu et ära uppus. Võõras hobune oli olnud, meie omad käisid abiks päästmas.

Aga see oli hilisemast ajast, ajalehe artikkel on kirjutatud 14 aastat enne seda, kui minu vanavanemad sinna elama asusid.

Ja alles üksjagu aastaid veelgi hiljem ilmusin mina sinna metsa sisse, sügava mudase põhjaga järve vahetusse naabrusesse.

Aga see on hoopis teine lugu.

Ajalehes on juttu mõned kilomeetrid kaugemal elutsenud tegusast tegelasest, kes erakliku järve oma viimseks puhkepaigaks valis.

Seoseid artiklis kirjas olnud nimedega leidsin veel. 

Pole midagi öelda, maailm on väike, Eesti lausa tillukese.

Ja aeg 96 aastat tagasi polegi niiväga ammune.

...


2 kommentaari:

777 ütles ...

Huvitav millele Jüri raha kulutas? Ja huvitav, milline oleks olnud tollal karistus? Enesetapp oli tal küll põhjaliku ettevalmistusega korraldatud.

tegelinski ütles ...

Isegi uurisin natukene!
Tundub, et ta poeg sai umbes sel ajal väga hea hariduse. Äkki panustas sinna. Aga see on ainult oletus...