laupäev, 14. märts 2015

Teadlik valik

... 
       Otsustasin, et teen täna teadliku söömise päeva. Tegelikult on mul igas päevas mingid elemendid teadlikust toiduvalikust, aga ikka on nii, et ühel hetkel hakkab tööle alateadvus, ja siis ei suuda ma enam tehtud otsuseid kontrollida. Teadlikult võin tööle kaasa pakkida "toidukorvi": tatrapuder, kodujuust, tomat. Minu meelest täiesti mõistlik valik, ja mis peamine, seejuures ka teadlikult tehtud. 
       Mõned valikud on teadlikud, aga mitte mõistlikud. Eile otsustasin end premeerida raske (kahjuks ei saa kilgata, et eduka) töönädala lõpetamise puhul ja valisin poes kommipaki "Kirju koer". Tükk aega mõtlesin, enne kui korvi panin, et poleks mingi emotsiooniost.
       Kodus tegutsesin ka täiesti teadlikult. Lugesin kommid üle, kokku oli neid 11. Jagasin (oma meelest) õiglaselt ära, kaasa sai neli kommi, mina ka neli, ämmale panin kolm, sest ta nagunii pärast ei mäleta, mitu andsin.
      Kuna ämm jagamise ajal parasjagu magas, panin tema kolm kommi kõrvale.
      Neli kommi sõin ära ja seejärel lubasin endale väikese uinaku. 
      Kuna ämm magas päris pikalt, kauem kui mina, sõin veel ühe kommi ära, sedapuhku siis ämma oma. Mis ta magab nii kaua! Ja pärast, kui ämm oli juba ärganud, viisin talle kommi. Ainsuses, sest teist enam lihtsalt polnud. See oli olnud minu poolt juba ebateadlik söömine.
      Ebateadlik söömine on ka see, kui ma kell 12 öösel lähen võileibu tegema, parematel päevadel 1 ja ilma olulise katteta, halvematel 3 ja millega iganes. 
     Täna teen siis teadliku söömise päeva. Alustasin tassi kohviga, see mul tavapärane, läbi filtri ja otse kruusi, väheke piima peale. Tund aega hiljem omlett kahest munast, üks tomat ja paar lusikatäit kodujuustu, juurde (või pigem jätkuks) tass rohelist teed.
      Päev on muidugi ees, nii et ei saa garanteerida, millisel hetkel ma äkki ebateadlikult sööma hakkan, aga olen vähemalt üritanud.
      Lisaks on tänane teadlik valik mu blogipostituse vorm. Ma ei haki oma lauseid kolme punktiga, ei kirjuta lihtlausetes ega ridade kaupa ja püüan mitte näidata välja puudujääke oma õigekirjas. Teadlik valik on lugupidamisest tänase emakeelepäeva ja eesti keele vastu.


     Kahjuks ei saa ma oma keeleoskusega eriti kelkida, tegin läbi testi, mis mõeldud 4. klassi õpilastele, ja test näitas, et arenemisruumi on. Kaks viga on juba liiga palju, võin end küll välja vabandada, et kiirustasin ja ei mõelnud piisavalt, aga see näitab siis juba funktsionaalse lugemisoskuse puudulikkust või mu pealiskaudset natuuri.
...

Kommentaare ei ole: