pühapäev, 9. juuni 2024

Maikuu tähtsündmused

 ...

#poolelijäänud...  30. mail

Maikuu läbi, viimane aeg teha kokkuvõte teemal #tähtsündmused


Tütarlaps lõpetas muusikakooli, eile oli kontsertaktus.

29.05.2024


Ilus oli. Muusika, lõpetajad, soe õhkkond ning toetavad ja hoolivad õpetajad ja lähedased. 

Kontsert ja aktus. 

Ja tort punktiks üritusele.

...

Aasta tagasi mais käisime Ritaga Stockholmi Kuninglikus ooperiteatris*. 


20.05.2023


Etendus "Suveöö unenägu". Vaevalt et ma sinna majja oma elus teist korda ooperit vaatama sattun, aga õnneks mõju on pikaajaline. Kui kodus tagasi, lugesin läbi kõik olulise, mis puudutab unenägusid, suveööd, Benjamin Britteni ja Shakespeare loomingut, lisaks leidsin Youtube`st ka sama etenduse videosalvestuse... mida seal enam kahjuks pole. 

Selline ma juba olen, kodutöö teen alati hilinemisega. 

...

2022. aasta maikuu oli väga eriline, sest mu erilised lapsed tegid olulisi tegemisi meie majapidamises. Kui rääkida tahaks, tuleks väga pikk jutt ja palju pilte. Lühidalt... vann sai välja, vannituba sai uue näo, köök sai uue pliidi ja uue väljanägemise, ka vana pliit hakkas tõmbama, sooja vee saamine läks elektri peale (varem pidin pliiti kütma... mis lõpuks iga ilmaga ja igal kellaajal suitsu sisse ajas).




Sellist lammutus-, parandus, puhastus- ega ülesehitustöid pole minu silmad varem näinud, ja ei ma usu, et kunagi edaspidigi enam näevad! Kuna valmis-saanud-kaunikene jääb siiski juunisse, siis neid pilte siin ei näita. Aga ega ma siis vaatamist ka ei keela ;)

...

Veel aasta tagasi... mai 2021. Käisin Kirnas tulpe vaatamas. Väga palju ja väga ilusaid tulpe nägin... aga mu üks elutõde, et vähem on parem (mitte et ma sellest alati kinni suudaks pidada), siis tõenäoliselt Kirna mõisa külastamine tulpide ajal jääbki selleks üheks ainukeseks korraks. 

Pildil tundub ka puu just see oluline olevat.

21.05.2021

...

27. mai 2018 Tudulinnas.

See võiks minna teemasse #minevikujutud, sest vanaisa T.J.M. on Tudulinnast pärit, sinna surnuaeda on maetud ta ema ja isa.

Ma pole kuigi tihti oma vanavanavanemate haual käinud. See viimane kord aastal 2018, kui samale  hauaplatsile maeti vanaisa vennapoeg, elupõline tudulinlane.

Kohe seal lähedal asub Vabadussõja mälestussammas. Vikipeedia ütleb, et sammas avati septembris 1923 ja lõhuti oktoobris 1940. 50 aastat hiljem avati samas kohas uus sammas, mis välimuselt ligilähedane algsele. 


26.05.2018


1940. aastal, kui vanavanaisa Jaan suri, oli mälestusmärk alles lõhkumata.



Aga just 6 aastat tagasi mais ma vanavanavanemate haual käisin.

,,,


Kui veel ajas tagasi minna... 2009. aasta mais käisin ma esimest ja viimast korda Hiiumaal. Viimast selles mõttes, et hetkeseisuga... ja esimest selles mõttes, et kunagi noores eas oli lennureis Tallinn - Kuressaare (või oli see siis veel Kingissepa?), mis tegi vahepeatuse Kärdlas. Mõni läks maha ja mõni tuli peale.... aga mitte mina. Nii et mu jalg tookord Hiiumaa pinda ei puutunud. 

Aga tookord, 15 aastat tagasi, tegime Hiiumaale ringi peale. Või no nii palju, kui kahe päeva jooksul jõudis.

30.05.2009


Ikkagi ümmargune aastapäev, sobib isiklikku kroonikaraamatusse salvestada.

...

Aga tuleks tagasi selle aasta maisse.

Üks piiga sai 10 aastaseks, juubeli puhul anti võimalus noore kunstniku näitust külastada. 


31.05.24

...

Tegelikult on mul mustandites veel mõned maikuised meenutused. 

Ehk jõuan nendeni ka. Millalgi.

...

* Kungliga Teatern on Rootsi rahvuslik ooperi- ja balletiteater, on Põhja-Euroopa esimene ooperiteater ja tegutseb alates aastast 1773. 

,,,

Kommentaare ei ole: