laupäev, 8. juuni 2024

Sinu hääl otsustab

 ...

Valimisreklaam Sinu hääl otsustab! on ilmselgelt vale. 

Tahaks täpsemalt teada, mida see minu hääl siis nüüd otsustab. 

1. Kuigi ma oma valimissedelile kirjutasin* naissoost kandidaadi numbri, pole lootustki, et Eestist Europarlamenti valituks osutub naisi ligilähedaseltki sama palju kui mehi.

2. Kuigi ma valisin majandusharidusega kandidaadi, pole lootustki, et minu valik Eestist Europarlamenti valitute hulgas majandusharidusega liikmete protsenti kergitab. 

Aga mis ma täna ennustan, eks ma hiljem arvutan!

Seda, et minu valitu valituks ei osutu, on ette teada. Ma pole kunagi häältemagneteid toetanud. 

Samas, Riigikogu viimastel valimistel osutus mu valik valituks. Ja Eurovisiooni võitu ennustasin ka õigesti ;) 



* käisin juba kolmapäeval valimas.

...


6 kommentaari:

konn, lendav konn ütles ...

Minu hääl otsustas valida naisterahva. Ma ei vaielnud vastu, sest too oli kindlasti ilusam kui meesterahvas:)

Bianka ütles ...

Ma olin sügavalt veendunud, et minu hääl ei otsusta midagi ja et ma seekord ei lähe valima. Seda enam, et ma pole kindel, et mu vana Windows7-ga arvuti mul elektrooniliselt valida laseb. Pühapäeval lähen matustele ja nii ei saagi. Ja siis selgus, et pean täna minema pakiautomaati ja lehitsesin internetis, et kas kohalik jaoskond on lahti. Oli. Ja nii ma siis oma hääle andsingi. Ikka erakonda eelistades, kuigi konkreetne kandidaat mulle erilist muljet ei avalda. Meesterahvas, mitte väga ilus, aga kindel. Teate küll, kes.

mustkaaren ütles ...

Aga 1) su hääl on ka mittevalitud kandidaadi jaoks oluline, nimelt poliitiline kapital edasiseks eluks.
2) keegi tuim alfaisane jäi su häälest ilma ja sa saad seda neile kõigile vajadusel meenutada.

TT ütles ...

Hääletasime siin kõik oravaid üritades takistada kesikute mõjuagent jana europarlamenti pääsemist.

Bianka ütles ...

Ja tee või tina, ülejooksikud "Õigele teele" mind ka ei veena. Tahtsin korraks protestikandidaadi Indrek Tarandi saata Brpüsseli baardidesse seiklema, sest ta pole loll ega igav mees, aga see oleks hääle raiskamine. Ta ei saa nagunii sisse.

tegelinski ütles ...

Jep, kõige tüütum ongi sellepärast valida, et terve erakond hingab kuklasse, ja raske ennustada, kes neist lõpuks sisse saab (hääled omale saab)
Mulle meeldib väiksemaid tegijaid valida, sest poliitikud kipuvad minema upsakaks ja oma edu ülehindama.
Reformile pakutakse uuringutele tuginedes praegu vist 2 kohta, sotsidele ka 2. Isamaa, Kesk ja EKRE 1 koht.
Ma pakun, et Paet ja Pevkur reformist, Mikser ja Kaljurand sotsidest, Terras Isamaast, Madison EKRE-st ja Kõlvart Keskerakonnast.
Päris huvitav, kuidas lõpuks kujuneb. Loodan, et ülejooksikuid üle ei hinnata!
Kui Reform kaks kohta saab, siis selle taga võib küll olla valijate hirm, et muidu äkki... see (muidu äkki) oli igatahes Riigikogu valimistel.
Kelleltki võiks Eesti 200 omale ühe koha ära napsata.
...
Ja loodetavasti nii on, et minu kandidaat tunneb heameelt minu hääle üle :) Sest jah, mis nüüd mina... minu hääl otsustas ;)