teisipäev, 7. veebruar 2023

Ikka vaja kontrollida

 ...

Rumal komme see kahtlustamine.

Hommikused lugemisminutid. 

Üks talvest ärganud liblikas, päeva-paabusilm, peksleb vastu verandaukse klaasi.

Mul on majapidamises igal talvel mõni liblikas, kevadist ärkamist aga ei mäleta. Minu liblikad muutuvad erksaks talve algupoolel. 



Mõnikord olen neile isegi verandas jahedama talvituskoha otsinud, aga see suht kasutu tegevus. Päev-paar, ja liblikas jälle toas tagasi. 

Minu liblikad on alati tavalised koerliblikad olnud, seepärast kibelen kohe kontrollima, kas Kirjanik ikka tõeseid fakte raamatusse kirjutab ja päevapaabusilm ka talvituv liblikas on. 

Võtan tahvli... sõbrants on saatnud äratuseks foto oma hommikust. Punetav taevas ja naabermajade katused. Mina hommikul nii vara taevasse ei vaata, nii et kaasa rääkida ei oska. See eest eile öösel, nagu põleks kuskil. Kõik oli halli tossu täis, kui aknast välja vaatasin. 

Tegelikult oli udu.

Tegin isegi pilti. 

Igaks juhuks vaatan üle, kas olen pildi fotokast Flickrisse pannud. Õnneks olin, kohe oli hea eilset läbi akna vaadatud ööd meelde tuletada.




Kusjuures, samal ajal vaatas täiskuu köögiaknast sisse, sellest ma küll pilti ei teinud.

Aga Flickris jäi silma üks vana pilt, kus vanaema-vanaisa oma lastega peal. Kõik mu kolm onu sealhulgas.

Eile õhtul tuligi onult meili peale kiri, võtsin lahti ja lugesin uuesti üle. Et kas ta vastas mu küsimusele ja ma ei märganud, või jättis vastamata. Lugesin üle, no ei olnud vastanud. Paljudele küsimustele vastas, aga just see üks, see oli vastamata. Pean uuesti küsima.

Aga kuna oli hommikuste lugemisminutite aeg, võtsin raamatu lahti. Õnneks oli järjehoidja ilusti vahel.

Üks talvest ärganud liblikas, päeva-paabusilm, peksleb vastu verandaukse klaasi.

Võttis ohkama...

Tegin tahvli uuesti lahti, guugeldasin päeva-paabusilma. Kõik on õige! 

Eestis, nagu suures osas Euroopast, on päevapaabusilm kõikjal tavaline. Ta lendab augustist septembri alguseni ja pärast talvitumist aprillist juunini enne munemist. Erinevalt paljudest liblikatest talvitub ta valmikuna.


Mõnikord on mul kontrollimine paremini läinud. Vähemasti esmapilgul. 

Kui K FB-s pildi üles pani, ma ka kontrollisin.



Kalender ütles, et ei ole täiskuu.

Pärast tuli välja, et latern ka ei olnud.

Õige oli hoopis pildi juurde kirjutatud lause, millele ma algul tähelepanu ei pööranud.

Lisasin hommikusse pisut valgust.

Aga kui ma poleks kontrollinud, oleks tänaseni teadmatuses.

Või pigem, oleks senini oma mõeldud tõe küljes kinni olnud.

...


Kommentaare ei ole: