esmaspäev, 8. veebruar 2021

Mitu Jaani on?

 ...

Ma otsin fakte ühe konkreetse Jaani eluloost.

Midagi ma tean.

Nime tean.

JK... võimalik, et hiljem muudetud. Mõlemad Genis olevad JK-d märgivad kahte ühesugust perekonnanimede võimalust.

Jaagu poeg.

Sünniaeg: 21.III 1894. Võimalik, et see vana kalendri järgi.

Abikaasa nimi Ella. Juhani tütar.

Edasi läheb juba segamini. Kas Ella sünniaasta 1894 (nagu ma valla arhiivi andmetest leidsin) või 27.05.1891, nagu Geni ütleb. Kuupäevaga on ka nii ja naa, aga kuupäeva võib mitmeti lugeda. Arhiiv nagu ütleks, et 9. juuni, samas  Geni kinnitab, et 27. mai. Ehk võib seegi olla situatsioon, kus uus kalender-vana kalender... aga aasta number võib olla näpuviga. Ja pigem arhiivis, kui pere valda sisse registreeriti, sest Geni näitab hauaplaati.

Edasi, mul on pilt, kus JK koos pojaga. Poeg: Evald, sündinud 1919. 

Seega, juba järgmine segadus, sest see JK, kes Genis on Ellaga abielus, neil ei ole 1919. sündinud poega, vaid hoopis tütar Karin, sündinud 1925. Kas JK2 seega?

Edasi... surma aeg. JK surmaaega ma ei tea.

JK2 surma aeg on 8. 04.1942. Irkutski oblast.

Genis leidsin ühe sama perekonnanimega Jaani veel, seega kolmas, JK3, kes ka Jaagu poeg ja samuti 1894 sündinud, tema sünnikuupäev 2.04.1894. Surmaaeg on 8.08.1942... Irkutski oblast, Siber. Tema on abielus Leeniga ja neil sündis poeg Heikki (s.1928). Mitte väga ammu oli Heikki veel elavate kirjas, ta suri 2010. aastal Austraalias.

Nii mul siin on kolm Jaani. Evaldi isa, Karini isa ja Heikki isa. Ja see on juba fakt, millest mööda vaadata ei saa. Erinevalt ebatäpsustest numbrites.

Otsisin edasi. Läbi netiotsingute uued leiud. JK Jaani poeg (aga mulle sobib Jaagu poeg), sündinud 1894 Viljandis, keskharidus ja õpetaja, arreteeriti 03.07.1941, põhjuseks Nõukogude-vastane agitatsioon. Suri Irkutski oblastis 08.08.1942.

Sama info teises nimekirjas. Peaaegu sama.

JK, Jaagu poeg (ka Jaani p). 02.04.1894 Viljandi mk, keskharidus. Puski algkooli juhataja. Arreteeriti 03.07.1941. Hiiumaa, Kõrgessaare. Irkutski oblast. Surm kinnipidamiskohal 08.08.1942. Nõukogudevastane agitatsioon.

Kolm või neli erinevat Jaagu poega JK-d? Või pigem kaks, või hoopis ainult üks, lihtsalt Genisse on sattunud väikesed apsakad ja infona sisse kirjutatud vaid mingi etapp elust? Inimene võib ju olla mitu korda abielus. Ja mõni laps ei pruugi info haldajal lihtsalt teada olla ja jäänud seepärast sisse kirjutamata.

Või äkki ikka ongi kolm erinevat? Neljas siis oleks juba JK Jaani poeg, kuigi siin pigem näpuvea võimalus.

Minul oleks vaja andmeid JK (Jaagu poeg) kohta, kes 1921 - 1923 oli ametis Albus koolijuhatajana ja kellel oli sel ajal naine Ella ja poeg Evald.

Ühe JK leidsin veel. Sündinud 3.04.1894.

Oli 1919. aastal Pärnu kaitsepataljoni leitnant, sealt edasi reservi arvatud.

Alates 06.01.1925 määratud reservist teenistusse kaitseliitu.

 


Selle info juurest viib link fotoni, kus on sama portreepilt, kui see Jaan Genis, kes Heikki isa.

Võiks tuvastada nägusid, mul on ju foto (mille päritolu kohta pole ma ka veel kinnitust saanud), aga isegi neid nägusid võrreldes on tunne, et võib olla... aga võib ka mitte olla. Sama mees siis.

...

2 kommentaari:

Indigoaalane ütles ...

kogenud Genilasena ütlen, et ära usu a) mis seal kirjas on b) mida sugulased räägivad. Lähtu ainult dokumentidest, ja seejuures arvesta, et sakslased ja venelased panid kirja kuulmise järgi.

Mul on selliseid lugusid päris mitu olnud. Joonistan paberile välja ja katsun mingit loogikat leida (raske). Aga jube hea tunne, kui lõpuks selle lõngakera lahti harutad. Jõudu ja pusimist! :)

tegelinski ütles ...

Aitäh julgustamast! Ja juhendamast.
Ma pusin siin juba jupike aega, ja mitme nimega. Mul ka skeemid paberil :)
Tegelikult tegin sellegi loo esialgu endale, et asjas loogikat ja selgust saada (no ei ole veel saanud).
Õnneks olen teiste koolijuhatajate puhul saanud kontakti lähedastega, kellel on fotosid ja dokumente ja kes jagavad ka seda, mis nad ise on arhiividest on välja võtnud.
Igatahes huvitav tegevus :)