laupäev, 14. detsember 2019

M nagu mood

...
Moejuttu natukene.

ETV2 on järjest näidanud filme suurilma moest.

Sel nädalal oli "Christian Diori joonistused" ja nädal varem "MCQUEEN".

Täiesti teine maailm.
Mõtlemapanev.
Kuulsus ja traagika käsikäes.

Moekunst sõna kunst tähenduses.
Kõik see glamuur, inimesed...
Kogu protsess ideest kuni moeetenduseni.

Huvitavad filmid olid mõlemad, eriti raputas MCQUEEN, Dior pani mind mõtlema, või pigem sain aru, et mina neid jooniseid lugeda ei oska.
Tundub, et vaid mõned suvalised kriipsud, aga valmisid imelised kollektsioonid imeliste detailidega.

Kuna mul mõnedki EW-aegsed ajakirjad käepärast, siis vaatasin, võrdlesin ja mõtlesin, kas nende jooniste põhjal ka moe kõrg-klassi oleks saanud kujundada.

Mu meelest väga kaunid!
1930ndatest.
Kümmekond aastat varem, kui Christian Diori täht moemaailmas särama lõi, ja kolm aastakümmet varem, kui Alexander MCQueen (1969) sündis.



Detailideni välja joonistatud moed, meenub, et kunagi üks proua läks ateljeesse ja tellis endale mingi sarnase joonistatud pildi järgi kleidi. Õmblejad olid veidi nõutud, tundus kuidagi võimatu nii paljude ja nii omamoodi läbilõigetega kleit valmis teha.

Ma ei tea, kuidas lugu lõppes, ju ikka sai proua oma tahtmist.

M nagu meenutused.

Ma leidsin paar ema tehtud joonistust mingi suvalise ajakirja kaanel. Ei tahtnud ära kaotada, kleepisin oma visandiraamatusse. 


Ja et nad end seal üksikuna ei tunneks, panin hiljem üht-teist lisaks juurde. Sai selline moe-teemaline lehekülg.

...

Kommentaare ei ole: