pühapäev, 5. mai 2019

Luulemeelne

...
Lapsepõlves suhtusin luuletustesse eitavalt, hilisemas elus on olnud mitmeid perioode, kus just ainult luulet lugesingi. 

Üht-teist senini peas.

Eriti Marie Underi luulest.

... 
Orb oma ainuma lamba
õhtul koju tõi mäelt
all poiste pilava kamba
kinni pidades häält.
... 
Maadligi, vettligi maja,
külgpidi sees. 
Laeni täis lainete kaja,
pisarad läve ees
...

Nüüd on jälle pikk  paus olnud. Kuni aprillikuus nähtud saates OP rääkis Heidy Purga Jim Ollinovskist.
Võõrapärane nimi tekitas huvi.

Lugesin eluloo, kuulasin luulet.
...
vaatan peeglisse
peegel vaatab vastu
pööran selja
tema pöörab vastu

Saade ERR-i arhiivis.
"Kriibib hinge" aastast 1994.
...

Varasemast ajast värske leid... 1932.
Oinajutlus
Issand armastab oinaid!
Nad on vagad ja hääd.
Neil on palju häid omadusi.
Oi - nad on ausad!
Ja teevad vaid "Mää".
Kui neid oisutada, siis nad tulevad, 
pieteetlikult kuulates
karjase autoriteetlikku häält.
Oi, oleksid inimesed nii kuulekad,
oleks paradiis ammu maa pääl! ...
Valmar Adams

Leidsin selle luuletuse siit (linki lubati jagada).
Huvitav koht, Eesti luule 100, igasse aastasse üks luuletus.


...
Ja just eile leidsin ühes Delfi postituses luuletuse, mis mulle ka meeldis.

Eksinud olen ma ühes,
kahelnud olen kahes,
enam ei armasta mina,
armastagu kes tahes.
Armastagu, kes jaksab
taluda toda tõugu,
kelle mõnitajaile
varem lõin vastu lõugu.
Mina ei kakle kaua,
põgenen peldikusse,
vaatan kui aruta hulga
sigineb sopa peal usse.
Hando Runnel

Ja siis Küllikese luuletus.
Tegelikult otsisin pilt... aga sattusin sellele. 
Olin piltidega ühte kausta pannud.

Ükskord
Ükskord võtab aeg mul kinni ümbert.
Näitab, mida igatsema jään.
Mälestuste jälgi täis on kamber.
Kahetsedes minekule säen.
Tundeid tuiskab, aega pole aga.
Olematuks tiksub jäänud tund.
Videvikuvaikus labidaga
päevadele peale lükkab lund.
Ükskord pole aega mõelda ümber.
Oodatult või äkki lõpeb tee.
Ükskord võtab aeg mul kinni ümbert.
Seni võiksid sina olla see.
Küllike Veede

Nii palju luulet tänasesse päeva... tunnen, et olen ikka täiega emotsionaalselt üles köetud.

Kasutades poliitikute luulekeelsust.

...
* Mõned luuletustest ei ole toodud tervikuna.

* Tegelikult sai see postitus põhjuse hoopis ühest teisest kirjutisest.
Minu vanas blogis oli lugu "Süsteemitu nagu ma olen" aastast 2005... aga kui hakkasin seda siia paigutama, leidsin pooliku luulemeelse postituse.

Viisin seekord hoopis selle lõpuni.
...

Kommentaare ei ole: