kolmapäev, 9. märts 2011

Hilinenud valimisjutt

...
Loomulikult ma käisin valimas.
Ma pole mitte kunagi jätnud käimata, isegi mitte nõuka-ajal.

Ega ma polnud miski nõukoguliku korra austaja, kaugel sellest.
Kooli ajal paraadidel ei käinud, kuigi oli kohustuslik. Alati ähvardati, et proovi ainult jätta tulemata.
Aga mitte midagi ei tehtud, kui ei läinud. Ema kirjutas kirja ka, et kodustel põhjustel.

Valimistele poleks see vist aidanud. Kui juba täisealine.
Aga marssima ma ei läinud.

Valimas käisin ka ikka viimasel minutil. Praegu on isegi piinlik, eks need vaesed komisjoniliikmed närisid küüsi, et kas tulevad või ei tule, keskus ootas 99,99protsendilist osavõttu, ja mida varem, seda parem.

Mäletan, üks hommik me alles magasime, kell oli 12, pühapäevane päevi ikkagi. Lapsed olid vist õue läinud ja ukse lahti jätnud, igatahes oli partorg ühel hetkel valimiskastiga magamistoas.
Ma ei tea, kui paljud võivad sellega kiidelda, et nad voodis on valinud.

Ega ma täpselt ei mäleta ka.
Võib olla kästi ikka riidesse enne panna, vabatahtlik see valimine igastahes ei olnud.

...
Viimased valimised tegin ära ennetähtaegselt. Vabatahtlikult.

Ma olen selline mõõdukalt lojaalne ja minu kandidaadid on ka enamasti mõõdukad olnud.
Ja kui minu häälest kasu oleks olnud, siis oleks üks naine riigikogus rohkem olnud.

Mina kvoodi ei poolda, aga naisi usaldaks rohkem.
Mu meelest on, et nii mõnegi ametiposti otsas saab naine vähemasti sama hästi hakkama kui mees. Miks siis mitte riigikogus.

Vähemasti naised võiksid naisi rohkem usaldada.

Oleks... poleks...
...

7 kommentaari:

helle ütles ...

Mina valisin ka naist, ja tema sai sisse! Hea meel kohe.
Minu arvates on ka see häbiasi, et naisi riigikogus nii vähe on. Meestel oleks ju ka silmarõõmu vaja, lähvad seal muidu pahuraks.

tegelinski ütles ...

Kuulasin täna raadiost üht valimissaadet/rahva küsitlust... ja mis välja tuli! Et mehed on kõige ilusamad, kõige targemad ja kõige... ma ei mäleta, mis kõik.
õnneks ikka mõni naine ka osutus valituks :)

Eve Piibeleht ütles ...

Valisin ka naist, kes sisse pääses. Nii et naised ikka hääletavad vahel naiste poolt.

tegelinski ütles ...

Jep. Aga ikkagi, ainult 20.
Ma muidugi ei tea kandidaatide suhet... mehed:naised. Võimalik, et ka üks viiele.

Hundi ulg ütles ...

Maailmas on naised ja mehed ja on poliitikud :)

Tõsiselt. Kindlasti oleks naisi rohkem vaja. Objektiivselt on meie aju ehitus ja ka biokeemilised protsessid ajus pisut erinevad. See tingib naiste ja meeste mõttetegevuse ja sellega seonduva erisused. Praegu on see mõtlemine ja vastavad tulemused liialt meeste poole kaldu.

tegelinski ütles ...

Nii ma mõtlengi :)
Et ei oleks nihkes.
Tasakaalust väljas.

Emmeliina ütles ...

otsisin naist, kuid teadsin, et mõõdukad mehed võidavad. Eks siis naised peavad lihapoti all tuld valvama ja lapsi tissitama, kui mehed mammuteid kütivad.