pühapäev, 7. detsember 2008

Päikesest ja kuust

...

Ega ma pole mingi varahommikune päikesetõusu nautija. Mitte et ma ei ärkaks, aga meeles pole. Kui just midagi erilist lausa aknast sisse ei vooga. Aga selle aasta 12. augustil käisin noortega rabas, et vaadata päikesetõusu. Oli veel üsna hämar, kella viie paiku me läksime.

Ja siis millalgi ta tõusis. Mis sest, et pilved olid ees, aimata ikka võis. Loodetud-oodatud valgusemängud jäid aga nägemata. Kui väga hoolega vaadata, siis päike iseenesest on olemas. Aimatav. Pilvedetagune. Aga et päikesetõusupilt... seda on jah raske uskuda.
...

Loojuva päikesega on nii, et ega tedagi ma tihedasti ei kohta. See pole minu toa aken, kuhu see leegitsev taevas kätte tuleb. Aga kui ikka punades looja läheb, siis on seda raske mitte märgata. Ilus on.

See õhtutaevas on pildistatud 23. augustil.
...

Öist taevast ma märkan. Mõnikord käin lausa õues vaatamas. Kummalisel kombel tuttavam kui muu taevas.
Kunagi olevat ma kuutõbine olnud. Katuseid mööda just ei kõndinud, niisama jalutasin öösiti ringi, silmad kinni ja padi kaenlas.

Täiskuu lummab senini.

Ja mitte ainult mind.

Täiskuu, ma kardan näha, et sa langed,
ja minul samal hetkel soov on suul.
Kui juba tähed palveid täitma kanged,
mis võluvägi võib veel olla kuul!

Täiskuu, end taevavõlvil hoia lukus!
Kuldnööbis kinni seisku ööde hõlm!
Üks kord mu ellu tähevalgus kukkus –
läks täide kõige uskumatum ulm...

Täiskuu, sa ära iial alla saja.
Su valguses las vahel kümbleb aed.
Mind ülalt vaata, meeldetuletaja,
et soovidel on täitumise laed.

See on KK pihtimus ühel täiskuuööl

Aga fotol on täiskuu ja tänavalatern. Täiskuu siis see madalam.
Täiskuu, ma kardan näha, kuidas langed...

...


Üks foto on veel, mida võiks taevaseks nimetada. Maailm kõverpeeglis. Sealhulgas siis taevas ka. See pilt iseloomustab mind kõige paremini. Mulle ei meeldi nööri mööda...

Pildistatud 1. novembril.
...

7 kommentaari:

helle ütles ...

Kas Sa oled kuidagi hariduseluga seotud?
Taevas ja maa, päike ja kuu - ilusad keik!

Anonüümne ütles ...

See augustitaevas avaldab muljet :)

Ti:a ütles ...

oi see viimane on kuidagi nii sürr, nagu mingi ulmefilmi algus või kaanepilt.

päikseloojang on nii ilus. õnnelikud on inimesed kes jõuavad märgata. mulle paistab ka see aknast sisse, alati ei märka....miks inimesel on küll nii kiire kogu aeg?
Peakski elukiiruse stoppmärgi kirjutama, millel tekst: päikseloojangut nägid?

ilusad pildid!

Oudekki ütles ...

Tegelikult see viimane on väga hea! Unenägu, see, mis on korraga öö ja päev ja natukene sürrealistlik...

Herezia ütles ...

Kõverpilt on muljetavaldav, teised ka muidugi ilusad.

osaline ütles ...

Uskumatult hästi ajastatud. :)

tegelinski ütles ...

Ajastatud... täiskuu on alles 12ndal ... :P
Fotod on amatööri klõpsud seebikarbiga, aga antud ajahetkel (kui klõps käis)olulised, et seda hetke korraks peatada. Aitäh teile, kui sest hetkest osa saite :)
Hariduselu, nojah :)