esmaspäev, 15. detsember 2008

Head ja paremat

...

Kui eile Kristiines vapustavalt head kohvilõhna tundsin, ei suutnud kiusatusele vastu panna ja ostsin 2 korda 100 g kohviube. Sellised erilised, maitsestatud. Ma pole juba 10+x aastat värskelt jahvatatud pulbrist kohvi teinud.

Aga ma olin kindel, et masin on olemas. Ja töökorras. Paar korda olen kasutanud… soola jahvatamiseks ja midagi veel. Kruupidest odrajahu näiteks? Kahtlaselt pulbrine ta igatahes oli...

Aga vanasti sai kogu aeg ube ostetud. Ema saatis poodi tooma… 200 g kohviube oli tavaline taks. Enne palgapäeva mõnikord ka 100 g. Isegi 50 g olen ostnud.
Miks ka mitte, sellest sai mitu tassitäit.
Isegi hinda mäletan, 200 g maksis 90 kopikat.
..


Kui nüüd hindadest rääkida, siis eilse 200 g eest maksin 60 krooni. Aga mis teha, kui lõhn uimastas.

...

Täna tegin paremat äri. Pliksid müüsid jõululaadal piparkooke, 10 krooni eest ostsin 3 tk. Peaaegu et muidu saadud.

Nüüd mul on need lõhnad toas. Kohv. Aroomidega.

Ja piparkoogid tuntud headuses.

...

3 kommentaari:

Hundi ulg ütles ...

Mul on ütlemata hea meel, Tegelinski, et Sul õnnestus minu elu mugavamaks muuta - oled nüüd minu blogilistis ka nähtav. Muidu oli tülikas Sinu kirjutisi otsida.

"Avastasin" Sinu blogi juunikuus ja olen Su kirjutiste andunud austaja. Sa oskad esile manada selliseid mälestusi, mille allesolust mul aimugi polnud.

Kasvõi seesama kohvijutt. Millegipärast meenus mulle päriskohvi kõrvale pilt viljakohvi pakist...

tegelinski ütles ...

Viljakohv seostub mu suviste maa-eludega. Kohvikann seisis pliidinurgas ja seal sees oli "laste kohvi".
Oakohvi joodi muidugi sealgi, aga hoopis teistmoodi. Kohviveski oli suur ja vändaga.
Blogides lugedes tunnen minagi tihti head äratundmisrõõmu. Tuttavad mälestused, tuttavad kohad, tuttavlikud inimesed. Ju me instinktiivselt leiame seda, mida otsime? "Päris maailmas" tunnetan järjest enam, kui erinevad me kõik oleme.
Ja et lõpuks midagi ilusat ütelda... käin minagi su blogisse piilumas. Huviga. Aga kui arvestada, et see kõik kuskil kajastub (kõik teavad, kus ja kuidas, ainult mitte mina)... siis pole see tõenäoliselt mingi uudis :P

osaline ütles ...

ja selle roosa linnu puu otsa tegin mina! :D