kolmapäev, 2. juuni 2021

M41

 ...

See võis olla kuskil 80ndatel, kui ämm tegi kingituse. Kes seda enam mäletab, oli see mulle sünnipäevaks (vaevalt, et kaasale... kõlaks kuidagi kohatuna) või aastavahetuseks, igatahes oli see kangas, 5 meetrit pikk ja 1,5 lai. 

Rohelised triibud valgel põhjal. 

Ma ei tea, mida ämm seda ostes mõtles, et kas ehk sobib voodilinadeks? Või laudlinaks? 

Või kas üldse mõtles, see oli aeg, kui tuli osta kõike, mida poes nägid, küll pärast on aega mõelda, kellele või milleks. 

Kusjuures, ma olen võimeline isegi tänasel päeval selliseid oste tegema. Et ostan ära, ehk saab kasutada. 

Aga see selleks. Praegu need triipudega linad.

Mina lõikasin kanga pooleks ja palistasin servad. Õmblusmasinaga küll kinni, aga valge traagelniit tänaseni sees.  

Kas ma kohe mõtlesin, milleks kasutada... kes seda enam mäletab, aga et oli selline veidi peenem, sisse kootud mustriga kangas, läksid linad käiku laudlinadena. 


Need olid ajad, et kui sünnipäev, siis pidu. Ja kui pidu, siis suurelt. Naabrid ja lähedased, tavaline oli, et laua ääres istus 10+ inimest, ja ikka pika laua taga. Linad olid tihedasti käigus.

Nüüd enam ammu pole.

Suuri pidusid isegi on, aga lauad on väiksemad. Ja laudlinad on uued.

Aga vanad? Mina kasutan neid saunarätikutena, mõnusad suured, isegi mina mahun vabalt sisse. Sellises "pikas valges kleidis" saab näiteks saunapidudest osa võtta. Viimane kord oligi, kui pisikese tirtsuga saunas käisime. 

Paar korda olen spaas käinud.

Suurte linadega.

Saunalinad M41.

Et miks M41? Olid ajad, kui voodipesu ma kodus ei pesnud. Pesemiseks olid pesumajad. Kolhoosi kontorihoones oli vastuvõtupunkt, et kas pesumajja või keemilisse. Ja et siis pesu segamini ei läheks, tuli number külge õmmelda. Võimalik, et mul on kapis veel mõni lina või rätik, kus märk peal.


M41.

Tuleb välja, et numbril on täitsa tähendus!

The M41 Walker Bulldog.

(info ja foto... Wikipedia)


The M41 Walker Bulldog, officially 76-mm Gun Tank, M41, was an American light tank developed for armed reconnaissance purposes. ... It was produced by Cadillac between 1951 and 1954

See 54 loo lõpus sobib kui rusikas silmaauku ;) 

...

Kommentaare ei ole: