laupäev, 15. jaanuar 2011

Mida õpid noores eas...

...
...seisab eluaeg sul peas!

Parandasin hommikul oma eelmise talve villaseid sokke.
Kohe korralikult parandasin, igasuguseid reegleid silmas pidades.
Sokikannaaugud said said terveks ja tallaalused niisamuti.
Vanaema puust sokiseen abiks.
Parandasin, aga mõtted liikusid. Liikusid kindlasti kiiremini kui näputööst võõrdunud näpud.

Mõtlesin oma kadunud vanaemale.
Et kui palju sokke tema selle seene abil on terveks teinud.
Kui palju sokke ta üldse on pidanud parandama.
Kuduma.
Pesema.
Kui sul on ikka mees ja 3 poega ja tütreke.
Võib-olla nad pesid oma sokke ikka ise.

Mina lapsena pidin enda omi küll nühkima. Pesumasinat meil polnud, linad viidi pesumajja, igal pesutükil oli riidel nubrike peale õmmeldud.
Ega need sokid hästi puhtaks ei läinud, ju ma ei viitsinud korralikult nühkida.

Oma abielu algusaastatel ei pesnud mina ka kodus valget pesu.
Käterätikuid.
Saunalinu.
Viisin pesumajja. Isegi number on meeles - M41. Võimalik, et kapis veel mõni vana numbriga padjapüür alleski on.

Aga sokikannanõelumine on mul selge. Olin miski algklassik, igatahes käisin pikapäevarühmas. Ja seal õpetaja ühel päeval andis korralduse, et katkine sokk, lõng ja nõel kaasa. Ja seal me siis õppisime.
Ei ma usu, et hästi välja tuli.
Aga reeglid said selgeks.

Täna ka... mul jälle ilusad (ja terved) puna-valgetriibulised sokid jalas!
Korrektselt ära parandatud.

Selle talve villased sokid läksid käsipesu ootama :)
...

10 kommentaari:

helle ütles ...

Mul on ka majapidamises niisugune sokiseen ja villaseid sokke parandan ma ka. Sestap oli nii tore lugeda.

Villased sokid on minu külmetavate jalgade otsas pidevalt. Ühed on sellised, mida susside asemel kannan, teised panen ööseks jalga.

Ei ole midagi kodusemat lambavillast. Sama armas kui valge ristihein:)

neiud ärevil ütles ...

Minul on ka sokiseen olemas, aga nägin kuidas minu sõber pani soki sisse lambipirni ja see oli sama hea.
Mina olen sokke ka nii parandanud, et lõikan lihtsalt alumise osa ära ja koon uue.Vaatan, et minu noorem tütar kannab ka kodus pidevalt retuuse ja villaseid sokke. Kudusin talle mitu paari hästi pehmeid.

Hundi ulg ütles ...

Isegi minul on sokinõelumine selge. Kui oleks vaid see keegi, kes lõnganiidi nõelasilmast läbi saaks.

tegelinski ütles ...

Sokkis ma ringi joosta ei saa, sest põrandad on külmad. Mõnel hetkel panen isegi oma vilditud sussid jalga, et sooja saada.
...
Lambipirniga pole proovinud, see vist mu suurte aukude jaoks liiga väike ka, aga pooleliitrine klaaspurk ajab küll asja ära.
Ja sokinõelumiseks tuleb võtta nii suure silmaga nõel, et lõng läheb ka täitsa umbes pannes läbi :)

kukupai ütles ...

Mis nipiga sina sokke parandad? Minule õpetas vanaema sellise nõelumise, et näeb välja nagu kootud tükk... Ilusam kui lihtsalt risti-rästi nõelutud ja tugevam kah...

tegelinski ütles ...

Siis on sul ikka puhta peened nipid :P

osaline ütles ...

meie pidime enne "risti-rästi" ära parandama ja siis uue kanna peale kuduma.

tegelinski ütles ...

Nojah... mina oma peene punumisega pean lõpuks kolmandale kohale jääma :P

soodoma ja gomorra ütles ...

oh...villased sokid...on minu osaline enesekindlus.
minul on nad käigus aasta läbi.

Emmeliina ütles ...

veeretasin vanaema sokiseent sinu meeleolujutu peale käeas. kuidagi soojem hakkas