neljapäev, 10. august 2023

#päevapilt 10... tagasikutse

 ...

Kui juba sibulatest juttu tuleb... mul ju endal ka kasvavad.




Aga lugu ise...

Kui sa oled ostnud 19.-28. juulini Coopi poest mugulsibulaid partiist numbriga 207265, siis jäta need söömata, sest nad on mürgised ja ohustavad sinu tervist. Praegu kutsub Coop need sibulad poodi tagasi

Mul õnnestus kindlaks teha, et ostsin 19.07 Coopi poest 472 g punast sibulat ja 24.07 Coopi poest 464 g tavalist mugulsibulat. Paar päeva hiljem ostsin ma Selverist 303 g punast mugulsibulat ja siis möödunud pühapäeval Jüri Konsumist punast sibulat. 

Kust pagana kohast ma pean teadma, mis numbrimärki mu sibulad kannavad? Ja kas nad kuuluvad tagastamisele või ohtlikesse jäätmetesse viimisele, või kui ohtliku mürgistuse ma sain, vähemasti need esimesed olen ilmselt juba ära ka söönud. 

Või hoidistesse pannud. 

Mis omakorda igasuguse salati söömise isu ära võtab. 

Ja üldse, mismoodi see söödud sibulate tagastamine võiks välja näha...

Mina veel eile muretsesin, et äkki saan seenemürgituse, kui sibulaga praetud seeni söön...

...

2 kommentaari:

TT ütles ...

Ma nõukaaegse kodanikuna eriti ei muretse lääne hellikute mürgitamispaanikate pärast. Tavaliselt tegu mingi kemikaali normi ületamisega. Konkreetset juhtu ei tea aga enamasti peaks vastavat toiduainet iga päev koormate viisi sööma, et kahjulik mõju avalduks.

tegelinski ütles ...

Üks lohutus kulus ära!
Tegelikult ma väga ei põe, aga siiski, alles jäänud sibulad viskasin metsa alla. Las mürgitavad seal... puuke näiteks.
Tagantjärgi tarkus läbi meedia pani veidi õlgu kehitama, aga eks see ole põhimõttel: meie oleme hoiatanud, edasi vastutad juba ise!
Eile ostsin Selverist kotitäie punaseid sibulaid ;) Rõhk sõnal Selver... samas läbi aegade on punased ikka omamoodi ohtu kujutanud....