laupäev, 2. september 2023

Kaks septembripäeva

 ...

Augustiga sai läbi mu projekt "Päevapilt + postitus".  

Tegelikult, lihtsalt päevapilte olen enda jaoks teinud läbi aja, alates sellest, kui digi-fotokat taskus kannan. Pikalt seda lõbu enam pole, fotokas (juba neljas või viies, algusaastast 2008) hakkab otsi kokku tõmbama ja ootab vanaduspuhkusele saatmist, uut enam osta nagu ei taha. Kõik need, mis hinnaga kuni 250 eurot, on kaubanduses otsa lõppenud, uued maksavad 500+ ... ja ma pole endale veel selgeks teinud, kas see oleks ka arukas ost. Tasub ehk hoopis pisike Nokia telefon nutitelefoni vastu vahetada. 3in1. Ei peaks tahvlit ka enam kotis kaasas kandma.

Mõtlemiskoht.

Praegu on nagu on. 

Tore on olla natuke... imelik. Ja vanamoeline. Ma olin vist ka üks nende viimaste hulgas, kes pilte tegi fotokaga, kus filmirull sees.

Aga las see olla, hoopis eilne tarkusepäev ehk teadmistepäev on oluline.

Kuus lähedast last alustasid uue õppeaastaga, neist üks esimeses klassis.


01.09.2023


Mitte vähem pole oluline juubel, mis oli ka 1. septembril. Seda annab järgi teha! 

Üks lähedane sai 95 aastaseks.

Pilt on küll tehtud kevadel aasta tagasi, aga uuemat pole.


02.05.2022

...

Muidu on 1. september üks ajaloo mustadest päevadest. 1939. aasta 1. septembrit loetakse Teise Maailmasõja alguskuupäevaks. Päev, mil Saksamaa tungis kallale Poolale. Millalgi Pilvi ütles, et ta mäletab seda päeva, just sellepärast, et oli tema 11. sünnipäev, ja uudis sõja algusest juba levis. 

1. september Eestis... Vikipeedia ütleb:

1939 – minister Ants Oidermaa esines kell 21:00 õhtul raadios erakorralise sõnavõtuga Saksamaa ja Poola vahel alanud sõja teemal. Ta rääkis, et Eesti on erapooletu, meid esialgu midagi ei ähvarda ja edasisele sündmuste käigule reageerib valitsus adekvaatselt.

Keerulised ajad, läbi aegade.

Aga täna on juba 2. september, ja tänase päeva kohta ütleb Vikipeedia:

1990. aasta 2. septembril paigaldas grupp kaitseliitlasi Leningradi oblastis Komarovka küla lähedale Tartu rahu järgsele Eesti piirile kaks piiriposti.

Sellest ei tea ma midagi, aga mul on üks EW aegne postkaart, kuhu taha on kirjutatud Eesti - Vene piir Kamarovkas.

Ju see seesama koht on.




...

Päevapildid ka.

Eile käsi ja täna jalg.

Üks on üle ja teine on puudu.

01.09.2023

02.09.2023


...

Kommentaare ei ole: