pühapäev, 19. mai 2024

Perearstiteenus

 ...

Eestlane pidavat olema vilets kiitja. Selle teema juures võiks kohe pikemalt peatuda... aga mitte täna. 

Täna on kiitmise päev.


Tegelikult... pikka juttu ei tule. Täna on ülemaailmne perearstide päev... ja kui nüüd väga lühidalt sellest rääkida, piisab vaid kahest sõnast: parim perearst.




Aga et on üleskutse*: jagage rõõmsaid ja positiivseid kogemusi, siis miks ka mitte!


Aprillikuises vallalehe artiklis kohalikust perearstikeskusest kõige olulisem lause on: mõned aastad veel! See kõlab lohutavalt, sest perearst pole enam esimeses nooruses. Ilmselgelt on see hetk, kus tuleb tõde tunnistada: mulle meeldiks, kui see mees minust veel palju noorem oleks! 

Doktor E.S. töötab meie piirkonnas aastast 1991. Meie pere arst on ta vast pluss/miinus 25 aastat olnud. Mäletan esimest visiiti tema juurde sellestki varasemast ajast, siis ta asendas Üllet, meie toonast  perearsti. Katsus mu nahaalust muhku vasakul randmel ja avaldas arvamust, et midagi ohtlikku see ei kujuta. 

Pärast seda esimest korda saan tema vastuvõtul käies alati hingerahu tagasi. Lisaks muidugi vajalikud retseptid, saatekirjad ja muidu soovitused. 


Postkastis on mul kustutamata kirjavahetust perearstiga 

Kui neid vanu kirju loen... appike, mis terviseprobleemid, isegi ei mäleta!

Kuna olulisi isikuandmeid just ei sisalda, siis üks 10 aasta tagune.

Tere! Kas on võimalik tulla vastuvõtule teisipäeval, 27. mail? Lisaks mõnele muule murele on mul tõenäoliselt aeg teha nn puugivastane süst. Kas vaktsiini on võimalik Aravetelt osta? Lugupidamisega K.P.

Perearsti vastus: pakun aega 16.15. Hetkel puugivaktsiini tarneraskused vabariigis, kui tuleb uus partii, saab osta. Kuna eelmine vaktsineerimine aastal 2010, tasub süst ära teha.

Ükskord ma olen teda petnud ka. Perearsti siis. Aga mitte ainult, samal ajal ka abikaasat. 

See oli ajal, kui ES juba meie uus perearst oli. Perearstile ütlesin, et abikaasa tahab tulla vastuvõtule. Ja abikaasale ütlesin, et uus perearst tahab temaga kohtuda. Veidi kartsin küll, et kui mu vale välja tuleb, aga kõik lõppes hästi, kaasa sai saatekirja Tallinna.

Aga kui kiitmisest rääkida, täiesti juhuslikult minu kirjavastus vaid 5 päeva tagasi täiesti juhuslikult sisaldab seda mõtet, mida ma vist eriti tihti (või üldse mitte) välja pole öelnud. 

Aitäh teile, mul ainult kiidusõnad perearstile ja tema abilistele... läbi aegade. K.P.

Läbi aegade.. tänusõnad ka pikaajalisele pereõele, kes 2 aastat tagasi pidi alla vanduma raskele haigusele ja ilmselgelt liiga vara igavikuteedele läks.

...

* Üleskutse siin... aga kui neid väheseid kommentaare vaadata, siis võib vaid järeldada: 1)pole midagi kiita, 2)ei taha kedagi kiita, 3)lõpuks leidus koht, kus kurta.

...

4 kommentaari:

Bianka ütles ...

Mina kiidan ka oma perearsti. Kui ma Tartust Tallinna kolisin, siis tundus, et üleüldse lootusetu on perearsti saada. Kõik mu sõbrad. kes soovitasid oma head perearsti, olid kasutud. Nimekiri täis, oli vastus mu taotlusesle. Ja lõpuks soovitas üks m sõber perearsti, kes oli küll venelanna, aga rääkis piisavalt head eesti keelt. Kiidan teda taevani! Vähe sellest, et ta saadab mind mu kaebuste pärast kõigile uuringutele, laseb ta oma pereõel mulle helistada, kui ma pole aasta aega arsti juures käinud. Palun tulge kontrollile, vereproovid ja muud vestlused mu tervise teemal.

Ja tänu taevale, ta on minust noorem :)

mustkaaren ütles ...

Meie perearst on natuke lihtsavõitu. Ta laseb mu kehaosal või elundil enne yles öelda st eirab kaebusi aasraid, kui tarvis, ja ALLES SIIS saadab uuringutele, sest siis on kindel värk! Ma ei ole kõrgepalgaline mees ka, ja kummuli kukkunud kuusemets, äralagund tehnika ja komposteerunud maja ei ole argument - kurat, kui inimene ei suuda enam oma kodutöidki teha, siis ei ole asjad enam hästi, aga miskipärast ta ei saa sellest aru.

tegelinski ütles ...

Jep. Kõigepealt uuringud. Õige diagnoos on eluliselt oluline.
Ja sealt edasi õige ravi.
Lisaks suhtumine ja suhtlemine.
Tänusõnad arstidele (ja õdedele), kes aidata oskavad.
.
Kas otse küsides ka saatekirja ei saa?

mustkaaren ütles ...

Praegu ei ole see enam oluline, sest kuu aega tagasi kypses ära osa mu ajust ja tagasi seda enam ei saa seda ei ravi. Mul on veel neid nn ärakypsenud asju.