kolmapäev, 30. juuni 2021

Kaks rääbist

 ...

Ma pole sada aastat turul käinud. 

Nojah, ega see kodule lähim turg väga turu moodi pole, kaks prouat müüsid maasikaid ja üks müüs kala, kogu lugu. Aga meile sobis... mina olingi maasikaid otsima tulnud, kaasa jälle selline kalahuviline.

Kui numbritest rääkida: maasikate kilohind oli 4,5 eurot. Ostsin kilo siit ja kilo sealt, et ikka võrdselt kõiki maasikakasvatajaid kohelda... või vähemasti neid, kes turul müümas. Väga head maasikad olid mõlemil. 

Hetk hiljem mõtlesin, et oleks ju võinud lasta veidi rohkem panna, et viis ja viis, kümme eurot kokku.

Kaasa muidugi oleks rääbist tahtnud. Aga 18 eurot kilo eest kõlas nagu natukene liiga karmina, nii ta ostis mingit lihtsamat suitsukala ja karbitäie äkilist. Arve tuli kuskil 8+ eurot. Leidsin, et vähemalt tema võiks oma kümneka jäägitult ära kasutada, ja tegin ettepaneku, et ülejäänud raha eest rääbist kaalutaks. Müüja, kena inimene, paari katsetusega sai kaalule vajaliku koguse. 

Kümme eurot kokku.

Hommikukohvi juurde siis nautisime.

Kaks suitsetatud rääbist, kummalegi üks.

Tõesti maitsev oli.

30.06.2021

...

4 kommentaari:

Indigoaalane ütles ...

ma elan ikka hea koha peal. Igal aastal imestan. Meil on siin 3 lavkat ( st konkurents) ja eile oli moosimaasikas 1,70. Söögioma 3 euri.

tegelinski ütles ...

Nojah, võime koostada edetabeli. Mul lootus saada hinnaliste ostude etteotsa, nimelt ostsin eelmisel nädalal mini-Rimist karbitäie allahinnatud (!) maasikaid, ja maksin 0,5 kg eest 3.50. Mu oma lollus muidugi, mõtlesin, et kui juba allahinnatud, siis see 3,5 on kindlasti kilo hind. No ei olnud! Õnneks olid maasikad suured, maitsvad, kvaliteetsed ja väidetavalt eestimaised... pean ju ennast kuidagi lohutama.
Aga moos jääb mul küll keetmata.... isegi odavat Poola maasikat ei juhtunud müügil nägema.

Emmeliina ütles ...

Kus on pilt rääbistest, kahest rääbisest? Sõna "rääbis" on minu jaoks isa ja lapsepõlv ja Peipsi loomulikult.
Rimi maasikad panen palavuse arvele (ma ka peaaegu...)
Täna, Võsul, mahemaasikas 6 raha kilo ja kui viie ajal bussile läksin, siis ...otsas. Mitte et ma oleksin osta tahtnud.

tegelinski ütles ...

Tead, rääbisega läks kehvasti, see lihtsalt sai kuidagi ootamatult otsa ;)
Aga täna Balti jaama turul ostsin maasikaid, 2 eurot kilo... juures veel jutt Eesti maasikatest. Need mu selle suve kõige soodsamad.