reede, 26. mai 2023

See veider maailm

 ...

Pärast seda, kui olin interneti abil lugenud teavet ja kuulanud salvestust Stockholmis nähtud ooperi ainetel, jooksis mu privaatsele inforibale Berliini ooperiteatri (Deutsche Oper Berlin) pakkumine. Kahjuks ma sellise aeglase reageerimisega, nii et etendus "Francesca sa Rimini" jääb nägemeta, natuke kuulasin üht varasemat versiooni.

Aga millega ma selle Ameerikas elava Tallinnas sündinud leskmehe, kelle perekonnanimi võiks pigem ühele Eesti mehele eesnimeks sobida,  tähelepanu äratasin, ei oska arvata. Igatahes sõbrakutse ta saatis. Ettevaatlik mina, ka see väljakutse jäi vastu võtmata.

Justkui mul kodus vähe tegemist oleks.

No ja paar päeva tagasi, kui mul oli käsil projekt "Pesen puhtaks välimised aknaklaasid", takerdus seegi. Korjasin verandast kaasa ühe mesimummu, et mingu tagasi oma jahimaadele. 




Kus sa sellega! Isegi näpuga takka utsitamine ei aidanud. Jalutas aga rõõmsasti mööda Vileda väljakut



Peaaegu et sobiks firmale reklaamiks... aga või mul seda reklaami vaja on.

Aknad pesin siiski puhtaks.


Ja veel, just olin suutnud pähe taguda selle suht keerulise ja pika sõna.

Obstruktsioon

Nüüd Juur ja Kivirähk arvavad, et sama hästi iseloomustab antud situatsiooni üks eestikeelne tunduvalt lihtsam väljend, kus ainult üks täht ja kolm tärni. Mida mina nüüd oma võõrkeeleteadmisega peale hakkan!

Mulle hoopis vajalikum oleks servituut eesti keeles. Tegelikult, pole hullu, hakkab seegi sõna meelde jääma. Kui kohe ei meenu, on mul tagavaraks variant, mis tuletada aitab. Sõna prostituut tuleb hoobilt meelde, asi sealt edasi servituut edasi arendada ;) 

...

Kommentaare ei ole: