pühapäev, 24. jaanuar 2016

Raamatujuttu

...
Mõtte haarasin TT blogist, kes omakorda... nii nagu need asjad ikka käivad.

1. Raamat mis hetkel pooleli:
Stig Rästa "Minu Kennedy"

2. Raamat mis lapsepõlves meeldis:
Kes siis lapsepõlveaegseid raamatuid ei mäleta!
Varasemas teismeeas "Meisterdetektiiv Blomkvist". 
Ma võiks praegu kohe ümberjutustuse kirjutada.

Hilisemas teismeeas, ehk siis enne 20ndaid, lugesin mitmeid kordi läbi Koptjajeva "Ivan Ivanovitš".
Uskumatu, isegi autori nimi on tänase päevani meeles. Kui nüüd mõtlen, küllap oli mingi propagandaraamat, taustaks II maailmasõda ja sellele eelnev aeg. Lihtsalt seda ma ei mäleta.
Aga arstide igapäevaelu, perekonnaprobleemid. Leidmised ja kaotused, sõprus ja reetmine.
Usun, et olen võimeline (kas ikka olen?) selle taaskord läbi lugema. Kui riiulist üles leian, kuskil ta ju on. 
Seal oli veel emale mingi pühendus sees... pean vist ikka hakkama riiuleid koristama ;)

3. Raamat mis jäi pooleli:
Mul jääb sageli raamat pooleli mitte sellepärast, et ei meeldi. Mul jäävad pooleli raamatud, mida ma naudin, aga mille puhul ei tiksu kuklas mõte: mis saab edasi. 

Mul kipub nii olemagi, et on kaks võimalust: kui on põnev raamat, siis ma ainult loen, kõik muu oluline jääb tegemata, silmade puhkamise hetkedel ehk mõni väga-väga vajalik välja arvatud; ja kui on tark ja huvitav raamat, siis loen poole tunni kaupa, ja mõnel raamatul on praegugi järjehoidja vahel.
"Pintsliga tõmmatud Eesti" näiteks.
Vaatasin raamatusse, lk 123
Paar lehte edasi tuleb Mäo ja Järvamaa. Navitrolla "Mäo risti lähistel"
Pean uuesti lugema hakkama nii kui enne - 2 lugu päevas.
Hea, et meelde tuli... raamat ja süsteem, mis toimis :)

4. Raamat, mis mind on mõjutanud
Kindlasti on see raamat AABITS
;)
Aga mul on nii palju raamatuid, mis võiksid mind mõjutada.
"Tugevad luud kogu eluks"
"Paastuga terveks"
"Kuidas tajuda ohtu"
"Oska olla enda psühholoog"
jne
jne
Ehk kunagi...
 
 
5. Raamat mille uuesti kätte võtan:
Eks ma need samad võtangi. Kas uuesti või esimest korda.

Need, mis võiksid mõjutada.

Mõne lasteraamatu võtaks uuesti lugemiseks... 


Durrelli "Minu pere ja muud loomad" 

Mõned lasteraamatud lastelastele ette lugemiseks.
Viplala lood ja lood Kukeleegua linnast.

Ja kindlasti käsitööraamatud. 
Ikka ja jälle. 
...

Kommentaare ei ole: