kolmapäev, 17. september 2008

Äiapapa album

...

Vanade piltidega on nii, et lõpuks on su käes album, kus kõik näod võõrad vastu vaatamas. Äiapapa teadis, aga tema on juba paar aastakümmet surnud. Ämm ehk ka teadis, aga tema enam ei mäleta. Või siis mäletab, aga vähe. Uurisin tema käest, et miks siis tema mees eluaeg passis Mari poeg oli.

Küla rääkis taluperemehest, kus talus Mari tüdrukuna tööl oli.

Ainsaks lapseks see poeg jäigi. Ja Mari ise üksikuks.

Ühtegi sellist pilti albumist ei leidnud, kus Mari noorena peal oleks. Kaasagi mäletab oma vanaema eeskätt voodihaige vanainimesena, kes elu viimased aastad neil elas.


Aga leidsin pildi, kus peal Mari poeg koolipoisina.

Mari ise oli üks metsavahi kahest tütrest. Õel oli poeg ning kaks tütart.

Ise ma tahan väga uskuda, et legend Ungari krahvist, kes kunagi oma riigist välja saadeti, kes siis Eestis perekonna soetas ja oma ungaripärase perekonnanime järglastele (ja nüüd juba ka minu järglastele) pärandas, tõele vastab. Äiapapa albumis oli üks pilt, mis kangesti tema ema poolt vanaisa siniverelisele päritolule vihjab.

Ja mul ka tore mõelda, et mu pojad on krahvi soost.
Kaasast rääkimata.
...

4 kommentaari:

Emmeliina ütles ...

jälle mina, kas sa kirikuraamatutest oled uurinud? need ju nüüd netis üleval (olen genealoogiaseltsi liige). Kui kirik teada, siis peaks selle vanaisa andmed leitavad olema?

tegelinski ütles ...

Ei ole kuskilt rohkem uurinud kui täna ämma käest :)
Aga see on päris hea mõte... ma pole kunagi sellisele materjalile netis sattunud.

Emmeliina ütles ...

http://www.eha.ee/saaga/vana.php

seal teed endale kasutaja või lähed kohe uude saagasse (paremal)
mul hetkel kiired ajad, kuid anna märku, emmeliina55@hot.ee
Ise kuulun Virumaa Genealoogiaseltsi.

tegelinski ütles ...

Aitäh!