laupäev, 3. detsember 2022

Juhuslikult juhtus

 ...

Ma enam hästi ei julge kirjutada igasugustest müstilisest kokkusattumustest, nagunii keegi ei usu ja nagunii hakatakse mõtlema, et ma miski imelik. Nojah, kui tõde tunnistada, eks ma natuke imelik olen ka, nii et ei maksa end segada lasta. Mina igatahes ei lase. End. Sellest segada.

See oli nüüd sissejuhatus. Lugu ise oli selline, et paar päeva tagasi, kui ahju kütsin, istusin ahju ees ja vaatasin tuld. Ja kuskilt tuli järsku pähe mõte, et kui tekib voolukatkestus, siis soojust meil ikka on. Ja (ahju)tule valgus ka. 

Järgmine mõte, mis pähe tuli, oli, et ehk oleks siiski generaatori muretsemine vajalik.

Mul on generaatoriga kuidagi nagu hingeline kontakt. Lapsepõlvemaal minu lapsepõlves elektrit majapidamises ei olnud, lähimad elektripostid olid vast paari kilomeetri kaugusel. Aga majas valgus oli, mäletan isegi petrooli lampe, mingist ajast alates sai aga akude abil isegi televiisorit vaadata, valgusest rääkimata. Liini mööda toodi vool majja alles 1990ndate algusaastatel. Seni olid akud ja generaator kolmandas aidas. Aidal oli  (on) kolm ust, sealt siis järjenumber. Esimeses aidas olid hoidised (sügisel viidi linna), keskmises aidas riided ja muud nipet-näpet asju, kolmandas aga tehniline kraam. Ma ei tea, kas ma kolmandas aidas üldse sees käinud olen, aga ma mäletan seda heli, kui generaator töötas.

Joonistus lapsepõlvemaast enne minu aega. Voolu majas pole, aga puukuuri otsas mingi post... *


1951.... joonistuse autor Õie.


Nii ma ahju ees istudes tuld vaadates omaette mõtlesin.

Nüüd tulevad siis need kummalised kokkusattumused.

Järgmisena istusin arvuti juurde, ja nii kui arvuti lahti tegin, lõi ette reklaami.

Raske arvata, mida reklaamiti!

Kui elad kohas, kus elekter sageli kaob, on tark mõte hankida endale elektrigeneraator.

Ja siis mitu generaatorit pildil reas, hinnaklass pluss/miinus 700.

Eks ju, see pole reaalne, keegi ei usu. Ma ise ka ei usuks, aga nii see oli. Kusjuures, ma küll ei tea, et mul kunagi varem elus oleks olnud peas mingi generaatori hankimise mõtet. Või et ekraanil mulle generaatorit pakutaks.

Teine uskumatu kokkusattumine on mul ka kohe varnast võtta. 

See on nüüd selline juhus, mida mina hästi ei usu ;) 

Kaasa läks kööki sööki otsima ja möödaminnes ütles, et mine vaata telekat, seal on midagi sulle. Ma siis soovituse peale läksin, minut või paar enne ehk kulus aega. Igatahes ekraanil rääkis üks teadlik daam, kui oluline on koristamine, kui ohtlik ja kahjulik on tolm ja et sealt, kus kõige tolmusemad kohad, nimelt kappide pealt, koristame me ilmselgelt liiga harva. Läksin siis kööki kaasalt küsima, et milline on sõnum, mis ta mulle teleka vahendusel (oma suud ja närve kulutamata) edasi anda tahtis. Kas ma peaks täna koristama hakkama? Või on ta mures, et meil on ohtlikult palju tolmurulle? Et ma pole ammu tolmuimejaga lae alla roninud? 

Kaasa kinnitas tõemeeli, et tema saatis mind telekast mingit huvitavat vidinat vaatama, mida saates parajasti tutvustati.

No nii rumalat juttu ma küll ei usu! Juhuslikult selliseid kokkusattumusi EI SAA OLLA!

Seegi pole juhuslik, et just ütles Lenk oma Kuldrandevuu saates, et tares peab olema puhas, et jõulud saaksid tulla. 

Kõik nad kipuvad mind õpetama ;) 


* Enn andis infot.

Puukuuri otsas oli tuulegeneraator

pika sabaga, et tuules hoida. See oli auto generaator 6 volti.

Pirnid olid väikesed taskulambi pirni suurused (tattninad).

Valdek öelnud, et oli punnimist, mis oli, aga nüüd on elektri-

valgus majas. See oli siis veel sõja ajal

...

Kommentaare ei ole: