laupäev, 17. juuli 2021

Vigurvänt

 ...

Kui ma alles väike olin, olid mõned lapsed vigurvändad. 

Ja nüüd ma siis loen: mitte ainult raamat ühest vigurvändast, kahtlustan ka autorit. Et üks paras vigurvänt.

Juba pealkirjaga üksjagu segadust.

"Segadus" siis.

Loen ja mõtlen: küll on hea, et mina oma õpinguaastatel läbi aegade Tartus olen kulgenud ;) Ja lootus, et ikka juba mitmed aastad varem. Mine tea, kuhu segadusse muidu sattunud oleks.

Aga esimeses sajas (või oli see nüüd viiekümnes) segaduses on lood vigurvändast ja tema väntamisest läbi aja, lapsepõlve Ivikast kuni Anjutani Rootsi laevas. Ei saa jätta mainimata, et naistel on raamatus olulisem roll kui meestel, etendus elust enesest, viguritega näitejuhi stsenaarium ja dramatiseering. Kõrvalosades tegusad töösipelgad, peaosas mina-tegelane ja tema ürgsed instinktid. Kõik see kenasti tuttavas ajas.

Kui tõde tunnistada, hakkabki meelest minema. Need viimased nõuka-aja aastakümned.

Hea võimalus meenutada.

Tüdrukuteklassis olen õppinud. Klassiekskursioone eriti ei mäleta. Malevas pole mina käinud. Aga Kännu Kukk oli mu elukohast vaid ühe peatuse jagu edasi, esimesed nätsupakid jäävad Pelgulinnas elamise aegadesse, aga Soome markade võidukäigu ajaks olin mina juba ammu linnast maale kolinud.

Vigurvänt elas omas maailmas oma elu ja temal tuli teenida ja teenindada, ette võtta, maha jätta, vastu panna, korraldada, majandada, ära teha. Või tegemata jätta. Mida iganes.

Selline tempe täis tempokas raamat siis. 

Ja loomulikult V.L.Konn.

Hmmm... Eks poisid ollagi tehtud tiigrist ja konnast... ja kutsikahännast. 



Tüdrukud seevastu on suhkrust ja jahust ja maasikavahust.

Nojah, mulle meenubki, kuidas nõuka-ajal sai naabritega Emmanuelle ühisvaatamine korraldatud. Mingil hetkel tõusin püsti ja ütlesin, et mulle aitab. Läksin ära oma koju... ja vaatasin üksi edasi. 

Aga kui ilmus raamat Avameelselt abielust, oli meil ühikatoas ühislugemine. Mingil hetkel panin raamatu kinni ja ütlesin, et edasi loeb igaüks omaette.

Ütleme, selle Segadusega on ka nii, ühislugemisest ma pigem loobuks ;) 

...

1 kommentaar:

konn, lendav konn ütles ...

See annab ainult hoogu!:)