esmaspäev, 11. detsember 2023

Minu hommikusöök Rootsi lauas

... 
#poolelijäänud

Sellest olen ma kirjutanud augustis 2015.

Kui rääkida hommikusöögist.

Kahest munast munahüüve. Rõõmsate kanade munadest, ei ole poemunad.
Kodujuust.
Aedviljasalat.
Heeringas.

Kui nüüd rahasse arvutada, siis munad ehk 30 senti, kodujuust 50 senti, aedviljasalat 50 senti, heeringas 50 senti.
Kõik see on väga umbes, kui juurde veel mõelda maitseained ja õli, siis hommikusöök maksab umbkaudu 2 eurot.
Kohv ka, üle 50 sendi kindlasti mitte, suhkrut sisse ei pane, piima peale küll.

Olgu siis pealegi, kaks ja pool eurot, ja kahtlustan, et kui kogu selle raha eest, siis jagub kindlasti kahele.
Lihtsalt pisut väiksem kogus.

Tegelikult ma sente ei loe, elan pigem põhimõttel: raha tuleb, raha läheb.

Millalgi* kirjutasin üles väljaminekud. Ja sissetulekud.
Aga kui kokku lõin ja selgus, et väljaminekud ületavad sissetulekuid, aga mul veel raha alles... siis lõpetasin kirjutamise.
Kartsin, et selle taga võib olla midagi kriminaalset (kriminullide lugemise mõju). 

Miks ma oma tänast hommikusööki kirjeldan?
Lähematel päevadel** plaanin minna Rootsi, ja loomulikult kuulub reisi juurde ka hommikusöök laevas, Rootsi lauas.

Seal ma tavaliselt just nii söön.

Muna.
Kodujuust.
Aedvili salatiks.
Kala.
Kohv.

Magusat tavaliselt ei taha, pigem tõstan teise taldrikutäie sedasama veelkord.

Viimane kord oli hind 11.50***

Ega ma nüüd raha pärast seda kirjutama ei hakanud.
Lihtsalt... lõhe isu tuli peale.

Sest laeval ma loomulikult heeringat ei söö... võis siis natukene.
Laevas ma pühendun lõhe söömisele.

Lõhe, hommikusöögi parim osa! Aga koduses menüüs*** sobib heeringas ka väga hästi...


Selline avaldamata 8 aasta tagune lugu siis.

Pildid leidsin ka. Rootsis, Pilvi juures... hommikusöök ja lõunasöök.
 
Ei ole buffet.

17.08.2015





...
11.12.2023
Mis on muutunud, mis mitte.

Millalgi*... nüüd kirjutan jälle. Kui poes käin, siis kirjutan. Igapäevaseid kulutusi, juba mitu aastat.

Rootsis**... tookord käisingi Stockholmis, augustis 2015. Siis oli Pilvil (sünd 1928) jooks jalgades, nüüd kasutab kõnniringil käimiskeppe. Tempo vist ka aeglasem. 

***Vaatasin hindu, nüüd on hommikusöök laeval eelmüügist 19 eurot. Aga kui ikka lõhele panustada, peabki kallim olema, arvestades hinnatõusu. Aga ma ei tea, millal ma jälle Rootsi lähen. 

****Tundub, et viimaste aastate jooksul pole mu toitumisharjumused eriti muutunud... sest kes muu kui mina sõi täna hommikul tatraputru, heeringat, kodujuustu. Tomatisalatit***** kõrvale. Muna olen viimasel ajal ära unustanud.

*****No tomatisalat tuleb ka lahti rääkida. Paar-kolm tükeldatud tomatit pannile, kuumutada, paar küünt küüslauku sisse tükeldada, kuumutada veel natuke. Maitsestan ja jahutan. 


...

4 kommentaari:

konn, lendav konn ütles ...

Need vahutavad õllekannud tunduvad äärmiselt tummised!:)

tegelinski ütles ...

Mul käivad endal ka neelus...

HelveL ütles ...

Minagi siin neelatan :)

tegelinski ütles ...

ehhh... vaatasin oma eelmist kommentaari, et minu neelud on läbi tahvli automaatse kontrolli "neelusse" pugenud :P See on, kui näpud ja mõte ei käi ühes rütmis, ja kontrolli-robot ei mõtle üldse!
Neelud käivad muidugi, ja kui veel kalavaagnat vaatan, neelatan mitu korda....