teisipäev, 26. juuni 2012

Kes see Dejev ikkagi oli?

...
Minu Saaremaa-vanaema kodu asus Dejevi tänaval. 
Dejevi tänav asus Kingissepas (praeguse nimega Kuressaare), kohe lossipargi kõrval, ainult üle tee minna. 

Park. 
Ja oravad. 
Hilisemas elus pole ma kohtunud oravatega, kes käe peale pähkleid krõbistama tulevad. 

Vanaema aias olid erilised tikrid, suured ja karvased.
Ikka tõeliselt karvased, justkui karmikarvaline kasukas seljas. Isegi süüa oli imelik.

Vanaema verandas sai suvel magada. 


Toas oli reformvoodi.
Peegel. 
Diivan.
Mõned mänguasjad.
Kell seinal.

Mul pole ühtegi fotot sellest tubasest elust. Tervikut ei oska enam kokku panna.

Vanaema suri 1984, paar viimast aastat elas tütre juures.
Nii et kolmekümne aasta tagune aeg.

...
Tänane puhkehetk raamatuga "Pintsliga tõmmatud Eesti", järjehoidja näitas 48ndat lehekülge. 

Karujärve, Saaremaa.

Mitte et ma sealt lugenud ei oleks, aga kui märk maas, siis lugesin üle. 
Karujärve kandis aastatel 1959-1994 nime Dejevo.
Nõuka-ajal oli Dejevos raketibaas ja seal asunud rakettidega oleks saanud Stockholmi kohal lennukeid alla lasta.

Aga kes see Dejev ikka oli?
...

3 kommentaari:

L. ütles ...

Dejevi hauakivi koos lühiandmetega, Nõukogude Liidu kangelane oli.
http://www.photoblog.com/saaremaa/2008/07/16/vananmme-kalmistu.html

tegelinski ütles ...

Aitäh viitamast :)
Ma teadsin vaid, et Sõrves hukkunud.
Nii et 19-aastane.
...
Minu isa oli siis 14. Tema elas Sõrves, oli lahingutegevusele päris lähedal.
...
Mu mehe vend oli 19, kui Vene sõjaväes surma sai. Siis oli aasta 1970.

Selline ajalugu ja numbrid siis.

tegelinski ütles ...

Olen sealkandis oma juttudega varemgi ekselnud...

http://kummut-tegelinski.blogspot.com/2009/11/23-novembril-1944.html

http://kummut-tegelinski.blogspot.com/2011/07/tehumardi.html