esmaspäev, 1. november 2010

Igasugused tähtpäevad

...
Igal päeval oma tähendus.
Täna on Tiiukese nimepäev.

30ndad... Tiiuke ja Itty

Tiiuke on minu vanaema. Peaks ütlema, et o l i. Aga mõni asi oli, on ja jääb.
Tiiuke polnud ta mitte sündimisest saati. 1909. aastal sündinud lapsukesele pandi nimeks Klaara. Aga Klaara ei kõlanud vist kenasti, nii siis kuskil 30ndatel vahetas Klaara oma nime ja temast sai Tiiu. Enne seda millalgi (1929) läks ta mehele ja siis muutus perekonnanimi.

Tiiu on ilus nimi küll. Valgre tegi laulu, "Tiiu, Tiiu, sole mio..."

Kui ämm oleks ühegi tütre saanud, oleks selle nimi ka kindlasti Tiiu olnud. Aga ega head nime saa lasta kaotsi minna, mu meelest kasutas ta selle ära ja nende lehm kandis nime Tiiu.

Naabrinaine on mul ka Tiiu. Tema noorim tütreke on minu ristitütar. Eile oli üks tähtpäev, siis toodi mulle selle pere poolt üllatus-kingitus. Selline kõrvitsa nägu ja küünlaga. Terve õhtu oli mõnusat küpse kõrvitsa lõhna täis, leek käis vastu kõrvitsa kübarat.

...

3 kommentaari:

rumpumpel ütles ...

Põletasin eile küünlaid, meenutasin Tiiusid - olevaid ja olnuid.Minul neid olnuid kaks ja on veel üks.AGA Täna meenutan kõiki kauneid ja toredaid inimesi keda olen tundnud...

tegelinski ütles ...

Jep... põletame küünlaid...

Emmeliina ütles ...

sa kirjutad hästi. mõeldes ja tundes