kolmapäev, 28. veebruar 2018

Veider maailm

...
Kui inimene ei käi tööl, on tal aega rohkem käes. 
Ei saaks öelda, et  rohkem jõuaks, lihtsalt saab kõike, mida teen, mõnuga teha. Ei pea tormama, automaatpiloot peal, alates hommikul kella poole kuuest.
On aega nautida.
Söömist, kohvitamist, koristamist, kokkamist, metsas kolamist.
Magamist.

Ja igasugu igapäevaseid veidrusi.


Isegi kui veidrusi parasjagu nautida ei oska, jagub aega lihtsalt imestada.

Imestusväärset on korraga palju kuhjunud, katsun mõned viimase nädala imestused meelde tuletada ja üles tähendada.

Kõigepealt on mulle tulnud kaks ootamatut pakiteadet. 
Üks tuli täpselt sünnipäeval... mitte ei suutnud välja mõelda, kes võiks nüüd mind pakiga üllatada. 
See segadus lahenes kähku... kui olin uurinud sõnumi saatjat. Nojah, meie luksuslik tolmuimeja sai 5 uut tolmukotti. Ei mingit kingitust firma poolt, tühjenda aga rahakotti. 
Ega ma ei nurise, lepingu tegin ju ise. 
Kullerit oodates jõudsin veel õue ka harjaga lumest puhtaks pühkida.
Mõnuga :)

Teine pakiteade tuli mõned päevad hiljem, seekord mu tahvlisse. Et teie number see ja see pakk on jõudnud Pärnu Ülejõe Selverisse. 
Aru ma ei saa, ma pole elusees ühtegi kaupa pakiautomaati tellinud.  Ammugi veel 100 km kaugusele. Helistasin tütrekesele, kes Pärnu Selverile kõige lähemal, et mis ma nüüd tegema pean.
Tema teadis täpselt, toksis numbri sisse ja ütles, et see pole üldse mulle, hoopis keegi teisenimeline ja tõenäoliselt pärnakas.
Kohe hakkas kergem, kirjutasin pakitoomisfirmasse nende eksitusest.  Et õige omanik oma tellitud kauba ikka kätte saaks.
Vastus tuli ka, tänusõnad teavitamast.
Kohe hakkas kergem :)

Ükspäev jälle käisin kohalikus pealinnas. Mul see jama, et detsembris tehtud mobiili ID-ga panka sisse ei saa. Mujale saan, panka ei saa. 
Pangakontoris oli väga meeldiv teenindus. Aga abi ei nagu ei saanud. Kahtlustati põhjust, et kasutajatunnuses ü täht sees. 
Mina seda kasutajatunnust  välja pole mõelnud, ise nad andsid. Ja koodikaardiga probleemi pole olnud. 
Teenindaja pakkus, et vahetame kasutajatunnuse ära... aga garantiid ei andnud. Et kas siis funktsioneerib.
Selle garantii sain küll, et uue nimega ma enam koodikaarti kasutada ei saa. 
Mida pekki!
Mismoodi ma siis oma arveid tasun, kui enam panka ei saa?

Soodushinnaga (7 euri) pakuti mingit kalkulaatorit. 
Et sellega saab. 

Ma ei taha mingit uut võõrast vidinat. Mulle meeldib mobiili ID , sobib ka koodikaart. 
Nüüd on nii, et üks ei tööta ja teine võetakse käibelt. 

Kuidas asi lõppes? 
Mõtlesin küll, et pean panka vahetama hakkama... aga kahju oli ka. 
Nüüd sai tehtud samasse panka teine konto veel, eks ma hakkan sinna sääste koguma ja maksude tasumisel kasutama. 
Seni kuni koodikaardid käibelt kaovad, siis jälle panka, et kasutajatunnus välja vahetada. Ja katsetada... et kas funktsioneerib või mitte. 
Mobiili ID.
Eks siis on aega mõelda, kuidas edasi. 
Mulle tundub see lahendus endale ka veider, aga hetkel mõtlesin, et mingi varuvariant peab mul olema. Kui koodikaardiga enam ei saa. 
Minu mobiilifirma (käisin seal ka muret kurtmas) ütles, et see on panga probleem ja mina ei peaks üldse pead murdma ega muretsema. Enne tegi katse ka: kas saan sisse. Enne panka ja pärast mobiilifirmasse.
Panka sisse ei saanud. Vale kasutajatunnus.
Teise sisselogimisega probleemi ei olnud.

Aga ilm on ilus, ma nüüd õue! 
Päikest nautima!

Kui pärast aega on, siis kirjutan edasi :)
...

Kommentaare ei ole: